Aprèn la tècnica de la pintura japonesa, també coneguda com a Sumi-e, que traduït del japonès vol dir “dibuix a tinta”.
Són pintures monocromàtiques (d’un sol color) fetes amb tinta xinesa. És una pintura naturalista, que busca l’harmonia amb la naturalesa. Té una influència espiritual del budisme zen i del taoisme.
L’origen d’aquesta tècnica se situa a la Xina durant la dinastia Tang (618-907). Més endavant (s. XIV) els monjos budistes zen la van introduir al Japó, i se’n va desenvolupar l’estil inspirant-se en la filosofia zen, cosa per la qual pintar era una manera de meditar.
La tècnica
Per començar, s’ha d’estar en un estat de relaxació i si pot ser en silenci per a poder connectar amb la sensibilitat pròpia i així captar la bellesa subtil de les coses. Quan pintem hem d’estar en un estat en el qual no tinguem la pressió del resultat final, sinó que hem de gaudir el procés, tot aprofundint en la nostra postura i la nostra relaxació.
El motiu pictòric es du a terme sense dibuix preparatori, per tant, el traç ha de ser decidit (“alla prima”), i fluid. Per arribar a dominar el traç, abans s’ha de practicar i experimentar les múltiples possibilitats del pinzell i la tinta.
La tinta es dissol en aigua per a poder obtenir diferents intensitats de to. També es juga amb la humitat i sequedat del pinzell.
Començarem pintant els quatre honorables cavallers: el bambú, l’orquídia, el crisantem i el cirerer florit.
“Quan l’artista de Sumi-e comença l’obra, ja no hi ha marxa enrere ni tornar a començar, només respon al flux natural del medi.”
Lloc | CENTRE CÍVIC LLATÍ |
---|---|
Horari | Dimarts de 18.30 a 20.00 h |
Període | Del 3 d’octubre al 5 de desembre |
Professor/a | Gemma Zaragüeta |
Total hores taller | 15h |
Preu | 37,5 € |
Material que cal portar | tinta xinesa, pinzell japonès mitjà, bloc d’esbós A3, pot de vidre. |
Calendari de classes |
|